sobota 2. prosince 2006

Náhrada za filtry Cokin?

Již delší dobu se mi nedaří sehnat šedý přechodový filtr Cokin G2 (typ 121). Do Kostariky si vezu G2 soft (typ 121S), ale chtěl jsem ještě něco s tvrdším přechodem - marně.

Díky internetu jsem ale narazil na filtry Kood. Tato firma z Anglie vyrábí celou řadu fotografických doplňků a mimo jiné i filtry, které jsou kompatibilní velikostí s řadou filtrů Cokin A a P a s filtry Lee.

V nabídce jsou jak přechodové, barevné i kreativní filtry. Co potěší je i cena, protože jeden filtr vyjde na cca. 335 Kč - což je polovina běžné ceny Cokinu. Otázkou samozřejmě zůstává kvalita filtrů Kood, ale myslím si, že proti Cokinu to asi nebude moc velký rozdíl. Sám mám zkušenost s barevným nádechem u šedých přechodových filtrů Cokin. V dobách diáků jsem s tím bojoval, ale u digitálu se to nechá korigovat.

Objednal jsem si na zkoušku několik filtrů a určitě poreferuji první dojmy.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Tak já ti tedy v Manuel Antonio tu G2 půjčím :-)
Ondra | NaturePhoto.cz

Petr Pazour řekl(a)...

Cert vem G2, hlavne 5D :-)