čtvrtek 30. ledna 2014

Čekáte marně na sluneční clonu pro Fuji X100S? Mám řešení.

Když jsem si na podzim kupoval Fuji X100S, chtěl jsem si jako příslušenství koupit originální sluneční clonu LH-X100, i když stála skoro dva tisíce. Jenže tenkrát nebyla skladem. Od té doby je to již přes tři měsíce a stále nic. Popravdě mi s českým zastoupením došla trpělivost a porozhlédl jsem se jinde.

Jeden večer jsem tedy zasedl se sklenkou vínka (od skvělé kavárničky Bistrot de Papa) k anglickému Amazonu a jal se hledat. Netrvalo dlouho a narazil jsem na nabídku neoriginální sluneční clony za necelých 6 liber plus poštovné 1,2 libry. Za 250 Kč tak můžu mít něco, co sice nebude mít originální balení, ale je skoro 8x levnější a skladem! Rozhodl jsem se to zkusit. Objednání bylo v mžiku a druhý den jsem dostal potvrzení, že sluneční clona je na cestě. Dneska je to čtvrtý den od objednání a clonu mám na stole.

Je to přesná kopie originální clony LH-X100. Je tedy složená ze dvou částí. První část se našroubuje na objektiv a obsahuje vnitřní filtrový závit o průměru 49mm a vnější bajonet pro uchycení vlastní sluneční clony. Díval jsem se na fotky 1:1, jak vypadá originál a přijde mi, že je to ze stejné fabriky, jen to asi dělají večer po směně pro Fuji :-) Mám tak vyřešený problémek, protože za týden odlétáme na druhou stranu zeměkoule a u nás bych se originální sluneční clony prostě nedočkal :-(

Je to škraloupek Fuji, který mi trochu kazil náladu z jinak famózního foťáčku. První dojmy mám už skoro napsané a jen prozradím, že jsem se do Fuji X100S bláznivě zamiloval :-)

A tady je ta nabídka clony (nemusíte se bát, nic z toho nemám :-)
XSOURCE - Filter Adapter Ring + Lens Hood for Fujifilm Fuji X100 Replace LH-X100 LF91





3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Díky za tip :)

Unknown řekl(a)...

opet diky za info:)
koukam na ebay... a taky to tam maji:) tak to asi pak risknu.

Jan Šmucar řekl(a)...

Potvrzuji a děkuji za skvělý tip! Během 1 týdne vše doručeno, cena vynikající, jen škoda, že to není v černé za stejnou cenu od doporučeného prodejce, ale svou práci i tak zastane :)