čtvrtek 31. ledna 2008

Notebook na cesty – MSI PR200 YA

Před letošní cestou do Kostariky jsem chtěl vyřešit otázku svého stálého cestovního notebooku. Při cestě v roce 2006 jsem měl půjčený starší firemní notebook, který ale kompletně vážil okolo 4kg a byl docela velký. Na fotocestách po ČR využívám svůj firemní notebook, ale ač na IBM ThinkPad Z60m nedám dopustit, není to žádný drobeček. Rozhodl jsem se tedy, že si pořídím notebook, který budu mít vyhrazený jen na fotografii.

Stanovil jsem si následující kritéria. Řazeno dle důležitosti:
  • nový
  • cena včetně operačního systému Windows Vista® Business maximálně 20.000
  • maximální hmotnost notebooku včetně baterie 2.0 kg
  • musí mít integrované všechny důležité součásti:
    • DVD vypalovačku
    • Lan
    • WiFi
    • USB
  • procesor Intel
  • 2GB RAM
  • min. 100 GB HDD
Cílem je mít notebook, který mohu tahat ve fotobatohu s plnou fotovýbavou, nesedřít se v terénu, vejít se do leteckých palubních limitů a bez problémů plně pracovat s výsledným snímkem. No a cenový limit je proto, abych neronil moc velké slzy, když by nečekaně změnil majitele.

Na začátku jsem měl lehké obavy, jestli je možné při těchto parametrech něco koupit. Ukázalo se ale, že výběr je kupodivu docela široký.

Po důkladném průzkumu jsem se rozhodl pro notebook MSI PR200 YA Edition. Papírově notebook splňoval všechny předpoklady a v jeho prospěch rozhodla i prohlídka stejného typu u kolegy v práci. Největší problém jsem tak řešil s výběrem barvy :-) Nakonec jsem se rozhodl pro modrý kousek.

Na nějaké závěry je ještě brzo, protože mám MSI doma teprve druhý týden. Zatím ale notebook splňuje všechny mé požadavky. MSI mám v konfiguraci: Intel® Core™2 Duo T5250, 2GB RAM, 160GB HDD, 12" LCD 1280x800, DVDRW, WiFi, BT, 3xUSB, čtečka karet SD/MMC/MS/MSpro atd. To vše využívá operační systém Windows Vista® Business.

Nedalo mi nezkusit si ho i převážit, jestli specifikace moc nekecají. Musím potvrdit, že ne. Můj kousek včetně baterie a média v DVD :-) váží 1,9 kg. Cestovatele určitě potěší i polstrovaný cestovní obal a každého pak optická myška. Vše je standardní součástí dodávky. Jsem mile překvapený kvalitou displeje, klávesnice a hlučností notebooku. Uvidím, co budu říkat po expedici do Kostariky, kde MSI projde bojovým křestem.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Teda, když jsem četl požadované specifikace a maximální cenu, tak jsem nevěřil svým očím. Ani trošku.

Jsme velmi, ale velmi zvědav hlavně z dlouhodobějšího hlediska. Co servis? Hlučnost?

Anonymní řekl(a)...

Muzu se zeptat, jak je to u tohoto notebooku s vydrzi na akumulator? V eshopech vydrz neuvadi a zadnou recenzi jsem take nenasel.
btw posledni slovo bych zmenil na "krtem" ;)

Anonymní řekl(a)...

S hlučností bych si dovolil nesouhlasit, i v klidu je větráček hodně slyšet (Při porovnání s 15" notebooky, které jednou většinou pasivně, aspon v klidu)

Výdrž s Vista Business je kolem 4-5 hodin pri kancelářské práci (vypnutá Wifi), s wifinou je to kolem 3,5 hodiny. Při náročném použití se dostaneš někam ke dvoum hodinám.

ICT manažer řekl(a)...

No podle mě je to docela nepovedený notebook, měl jsem ho v ruce a nebyl jsem ani trochu spokojený.

pepek řekl(a)...

Nevím jak Vy, ale já tenhle kousek používám od srpna 2008. Baterka už není to co bývala, jinak jsem pouze vyměnil CD/DVD mechaniku a myšku. Zkoušel jsem i s SSD diskem, s linuxem dost rychlé i dnes. Zvažuji novou baterku a rozšíření RAM na 4 GB.
Jak se Vám osvědčil v Kostarice?