sobota 27. ledna 2007

Epson Stylus Photo R2400

Díky shodě několika náhod jsem si udělal opožděné Vánoce. Výsledkem je, že mi vedle počítače leží už asi týden fototiskárna Epson Stylus Photo R2400.

V současné době je to asi nejlepší fototiskárna určená pro "neprofíky" do formátu A3+ či maximální šířky 33cm. Tiskárna umí tisknout i na role papíru a tak dostupná maximální délka je až 10m. K tisku se používá pigmentový inkoust Epson Ultrachrome K3, což je absolutní špička. Tisk jede z 8mi zásobníků pro 9 inkoustů. Toto se musí vysvětlit. Standardní osazení zásobníků je:

  • light light black
  • light magenta
  • light cyan
  • light black
  • photo black nebo matte black
  • cyan
  • magenta
  • yellow

Tiskárna tedy umožňuje využít systém dvou černých barev, které se mění podle typu papíru na který se tiskne. Pro běžné papíry se využívá photo black a pro archivní a matné pak matte black. Tato možnost sice umožňuje dosáhnout perfektních výsledků na všech možných papírech, ale přináší i komplikace v podobě případných nutných výměn a tím i ztrátě inkoustu při zavádění náplní do tisku. Já zatím používám papíry Epson Premium Glossy Photo Paper a Epson Premium Semigloss Photo Paper a na oba se používá photo black nápň, tak mě to moc neštve.

Tiskárna není žádný drobeček a v plném rozložení kolem sebe potřebuje cca. 1m x 1m místa. Součástí dodávky je i bohatá softwarová výbava včetně Adobe Photoshop Elements. Základní software včetně podrobného manuálu je k dispozici i v češtině.

První zkušenosti jsou velmi dobré. Když jsem po půl hoďce dozrávání přišel k první vytištěné fotce na papír Epson Premium Semigloss Photo Paper ve formátu A3, tak jsem se jen a jen kochal. Výsledek byl perfektní i bez nějaké zásadní kalibrace.

Aktuálně mám za sebou prvních dvacet kousků A3 fotek včetně ČB a zatím jsem stále velmi spokojený. Vlastní tisk v maximální kvalitě zabere při formátu A3 cca. 30 minut. Pak je třeba ještě počkat tak 15 minut, než se doladí finální podoba snímku.

Pokud jde o náklady, tak Epson nezapře pověst drahého provozu, ale je fakt, že výsledkem je špičková kvalita. Jedna fotka formátu A3 (30 x 42cm) na fotopapír Epson Premium Semigloss Photo Paper mi zatím předběžně vychází na 98 Kč. Přesnější čísla budu mít až s delší sérií tisků.

O dalších zkušenostech z provozu brzy zase něco škrábnu.

Zatím seznam zajímavých odkazů k tiskárně:

Žádné komentáře: