pátek 22. prosince 2006

Kostarika - den trinacty

20.12.2006 - středa

Dnes jsme celý den v Caňo Negro.

V noci jsem se probudil okolo 4 hodiny a lilo jako z konve. Nějak jsem nemohl usnout a proto jsem ocenil mp3, které jsem si vzal pro případ nouze. Dal jsem si komplet Pulse a The Division Bell od Pink Floyd a hned bylo lépe.

S rozedněním přestávalo pršet. Ondra s Bohdanem mohli na sednou vyrazit na foto výlet lodí se seňorem Antoniem. Nás to čeká zítra. Ondra si půjčil blesk, aby mohl vůbec fotit.

Vladimír s Tomášem ráno vyrazili fotit směrem k řece. Mně se moc nechtělo a tak jsem zůstal u našich domečků a fotil kytky a různé detaily. Taky jsem si udělal trošku pořádek v tom, co jsem všechno zatím nafotil a pročetl zpětně všechny deníčky, co jsem tu psal.

Kolem poledne dorazil Ondra. Seděli jsme na verandě a kecali o všem možném. Po čase dorazil i Tomáš s poznámkama směrem k mravenům, protože se mu při focení povedlo uvelebit do mraveniště, což se mravencům rozhodně nezamlouvalo. Dalo se do pořádného deště, což se nám z verandy velmi příjemně sledovalo. Vzpomínali jsme na Bohdana a Vladimíra, kteří byli tou dobou někde venku.

Aby jsme atmosferu na verandě ještě zlepšili, snažili jsme se uchladit i poslední zásoby Imperiálu, ale bohužel z kohoutku teče tak teplá studená voda, že se nám to moc nedařilo. Ale aspoň pro ten pocit...

Abych jen tak nezahálel dal jsem se do srovnávacích testů přechodového filtru G2 Kood a G2 Cokin. Pro Kood to nedopadlo úplně nejlépe, hlavně z toho důvodu, že to rozhodně podle testů není G2, tedy filtr, který ztmavuje o 2 EV, ale slabá G1. Ondra mi půjčil svou G1 Cokin a i ta byla lehce tmavší než G2 Kood. Nu co, tak mám G1 filtr, i když jsem chtěl G2 a musím co nejdříve sehnat originální náhradu za svůj škrábnutý Cokin G2 soft.

Vladimír chtěl udělat pár srovnávacích testů své Sigmy 17 - 70 / 2.8 proti Canonu 17 - 40 / 4 L. Tak jsem mu jich pár nafotil a ukázal výsledky. Sigmu je hold nutné hodně clonit.

Aby těch experimentů nebylo málo, půjčil mi Tomáš infra Cokin filtr. Zkoušel jsem si tedy různé infra fotky. Na soudy si počkám až domu, kde budu mít čas si s tím hrát a budu to moc porovnat s Hoya filtrem. Každopádně je jasné, že problémem u Cokinu je různé boční světlo a tak. Výsledná sestava pro focení vypadal tak, že jsem musel držák, filtr a objektiv obalit tričkem, aby mi tam nešlo boční světlo, protože jinak jsem měl na snímku spoustu odlesků a jiného bordelu.

K večeru jsem zašli na večeři - dneska bylo kuře, rýže, fazole a salátek. Na závěr byl i bombón :-) Po večeři jsme to šli spláchnout jedním Imperiálem a hlavním tématem večera bylo potápění a fotografování pod vodou. Bohdan je totiž také podvodním fotografem.

Teď je skoro osm hodin večer. Venku je tma a spousta hvěz. Je to zajímavé sledování, protože jsou tady souhvězdí úplně jinak natočená a chvilku trvá, než se člověk zorientuje. Fakt je, že je příjemné sledovat zimní souhvězdí v tričku a teplotě asi 26 stupňů.

Jdu si připravit věci na ráno a do hajan. Zítra mě čeká fotovýlet lodí a pak hned vyrážíme směr Alajeula.

Strašně rychle to tu utíká.

Žádné komentáře: